W jaki sposób prezentować firmę w Internecie?

Coraz częściej słyszymy w ostatnim czasie powiedzenie, że jeśli nie ma nas w Internecie, to nie istniejemy. Szczególnie boleśnie ten brak egzystencji mogą odczuwać właściciele większych lub mniejszych biznesów. Dla nich niemożność znalezienia ich przez klientów, może oznaczać zmniejszone obroty firmy, a co za tym idzie widmo problemów finansowych.

A przecież obecność w wirtualnym świcie można budować na wiele sposobów. Może do tego służyć strona internetowa, profile w social mediach, wizytówki na stronach ogólnych, a nawet wizytówka w Google. W jaki sposób działają poszczególne, wymienione powyżej narzędzia?

Strona internetowa – serce każdej firmy

Może ona przybierać formę strony ofertowej lub też sklepu online, w zależności od preferencji i potrzeb danego przedsiębiorstwa. Stanowi ona bazę, do której będą się odwoływać wszyscy klienci. Pozwala budować wizerunek firmy oraz jej wiarygodność, jeśli klienci bez problemu mogą znaleźć ją w przeglądarce, a na niej odczytać wszystkie potrzebne szczegóły.

Pełni ona przede wszystkim funkcję informacyjną, promocyjną, ale również wizerunkową, gdyż przekaz treściowy, łączy się na niej ze stroną graficzną, tworząc pełną identyfikację wizualną przedsiębiorstwa.

Social media dla biznesu

Drugim kanałem komunikacji znacznie bardziej bezpośredniej i nastawionej na wzajemną interakcję na linii firma-klient są obecnie social media. Dzięki nim można informować na bieżąco o działaniach przedsiębiorstwa, prezentować nową ofertę lub po prostu aktualne życie i działania. W ten sposób również klienci mogą zwracać się z zapytaniami i uwagami.

Wizytówka internetowa – karta informacyjna w sieci

Wizytówki internetowe to proste strony www, zamieszczane na zewnętrznych portalach, stanowiących odpowiednik dawnych książek telefonicznych z danymi teleadresowymi firm. Powinny się na takiej stronie znaleźć zupełnie bazowe informacje, pozwalające na identyfikację oraz kontakt z danym przedsiębiorstwem.

Wizytówka w Google – co to takiego?

Zupełnie inny charakter ma wizytówka google’owska. Powiązana jest ona z mapami Google, dzięki czemu może służyć promocji i rozwojowi lokalnego biznesu, pokazując dane o naszej firmie na mapie. W ten sposób wiele osób, szukających w danej okolicy konkretnego typu usługi, dostaje szansę trafić właśnie do nas.

Na wizytówce znajdują się dane firmy, informacje o godzinach otwarcie, sekcja kontaktu. Można również załączyć zdjęcia. Oprócz tego wizytówka z czasem jest uzupełniana o opinie odwiedzających, którzy oprócz przyznawania gwiazdek, mogą podzielić się też swoimi wrażeniami, a nawet załączyć własne fotografie.

***

Budowanie spójnego przekazu w Internecie nie jest specjalnie trudne. Wymaga wyłącznie konsekwencji i czasu, aby zaistnieć i dać się rozpoznać.

 

You may also like...