Jak stworzyć idealną wizytówkę?

Dobre wrażenie można zrobić tylko raz. W biznesie jednak zdanie to ma rozmaite znaczenia, gdyż można je zrobić swoją własną prezencją, ale też z pomocą dobrze zaprojektowanej wizytówki. Czym powinna się wyróżniać, żebyśmy zostali na pewno zapamiętani?

Wizytówka – znak rozpoznawczy człowieka biznesu

W którymś momencie życia biznesmena wizytówka staje się nieodłącznym elementem, niemal jak dowód osobisty. Trudno się dziwić, jest to karta tożsamości, którą dajemy innym. Ma ona przekazywać dane o nas i budzić pozytywne skojarzenia. Jaka powinna być?

Tekstowa strona wizytówek

Przede wszystkim dobrze zaprojektowana. Nie może być na niej błędów, ani nieaktualnych danych. Nie ma nic bardziej nieeleganckiego niż dopisywanie właściwego numeru telefonu pod wcześniej przekreślonym nadrukiem, w chwili gdy ktoś prosi nas o kontakt do siebie. Oczywiście, wszelkie błędy ortograficzne i literówki są niedopuszczalne.

Powinny się na niej znaleźć imię i nazwisko, nazwa firmy oraz dane kontaktowe. Niektórzy dodają również zdjęcie oraz krótkie informacje, czym dana osoba się zajmuje, co znacząco ułatwia późniejszą identyfikację oraz przypomnienie sobie do kogo dana karta należy. Jest to niezmiernie przydatne zwłaszcza, gdy mamy zwyczaj uczestniczyć w spotkaniach biznesowych, na których poznajemy równocześnie wiele nowych osób.

Wizytówki wizualnie

Przejdźmy teraz do samej strony wizualne. W przypadku wizytówek ich szata graficzna może wyrazić to, kim jesteśmy i czym się zajmujemy. Nieco innej karty oczekujemy od prawnika, innej od finansisty lub przedstawiciela wolnych zawodów. Warto żeby była ona spójna z całą identyfikacją wizualną firmy. Dzięki temu znacząco zwiększa się rozpoznawalność marki i naszego przedsiębiorstwa.

Na czym drukować wizytówki?

Współcześnie karty wizytowe można drukować niemalże na wszystkim. Istnieją nawet wersje wycinane laserowo na cienkich deseczkach. Do najbardziej tradycyjnych rozwiązań należy papier kredowy (pokryty lub nie folią), papier pochodzący z recycklingu oraz plastik, które można wykańczać w rozmaity sposób, dla uzyskania satysfakcjonującego i przykuwającego uwagę efektu.

Wizytówka przecież musi być indywidualna i niepowtarzalna, wyrażać nasz charakter, temperament i mówić sporo o naszej firmie. Dzięki niech można zrobić świetne pierwsze wrażenie i na długo pozostać w pamięci rozmówcy. A przecież na tym nam szczególnie zależy – żeby zostać zapamiętanym przez potencjalnego, przyszłego klienta.

 

You may also like...