Do czego możemy używać wizytówki internetowej?
Każdy biznesmen, wybierający się na spotkanie służbowe i nie tylko, ma przy sobie wizytówki. Stanowią one jeden z podstawowych elementów, które zawsze ma się w kieszeni. Nigdy nie wiadomo, kiedy mogą okazać się przydatne.
Dobra wizytówka powinna przekazywać informacje o konkretnej osobie, zawierać komplet danych adresowych, podanych w zwięzłej formie, bez błędów logicznych i ortograficznych. Musi też być spójna graficznie z charakterem osoby oraz pracy przez nią wykonywanej. Wówczas możemy mówić o odpowiednim przekazie, który pozwala zapamiętać osobę i to, czym się zajmuje.
Obecnie większa część biznesu przenosi się do przestrzeni wirtualnej. Z tego powodu powstałą konieczność stworzenia nowych narzędzi dla firm. Tradycyjne wizytówki zastępuje w Internecie funkcja znana jako wizytówka internetowa. Co to takiego i w jakiego sposób może pomóc w rozwoju biznesu?
Wizytówka internetowa – co to takiego?
Wizytówka w tej formie ma za zadanie budować wizerunek oraz rozpoznawalność firmy w przestrzeni wirtualnej. Podobnie jak już mówiliśmy wcześniej w przypadku tradycyjnych kart wizytówkowych, nie mogą się znajdować w niej żadne błędy. Musi być spójna tekstowo i wizualnie z charakterem i misją firmy, aby skutecznie wypełniała swoją rolę.
Zanim wizytówka powstanie, przeprowadza się tak zwane projektowanie. Na tym etapie gromadzi się informacje na temat docelowego klienta – kim on jest, czego szuka, jakie są jego oczekiwania, marzenia i cele. Brzmi dość skomplikowanie i wymaga nieco wysiłku, ale znacząco poprawia późniejszą szansę na dotarcie do odpowiedniej grupy osób, które mogą stać się najlepszym konsumentem, zainteresowanym i chętnym do zakupu danego produktu lub usługi.
Później można przystąpić do projektowania wizytówki, czyli najprostszej strony internetowej, na której znajdą się wszystkie niezbędne dane firmowe. Zalicza się do nich:
– bazowe informacje o firmie,
– godziny otwarcia,
– rodzaje świadczonych usług,
– dane teleadresowe,
W przypadku tego typu działania, warto mieć świadomość, że wizytówki można w przyszłości modyfikować i rozbudowywać, na przykład gdy zmienią się w firmie godziny otwarcia, siedziba lub poszerzy się zakres usług.
Co nie musi się znaleźć w wizytówce?
W wizytówce nie muszą znajdować się formularze kontaktowe ani żadne rozbudowane informacje. Zazwyczaj znajduje się ona na zewnętrznych stronach, stanowiących odpowiednik dawnych książek telefonicznych z danymi firm. Dlatego też warto postarać się, żeby przekaz był klarowny, prosty i czytelny.
Najnowsze komentarze