Trafność Allegro – co zrobić, żeby przyniosła sporo korzyści?

Zarządzanie sklepem internetowym nie jest łatwe – zwłaszcza, jeśli robi się to bez technicznego wsparcia, oferowanego na przykład przez platformę sprzedażową. Na szczęście istnieją takie narzędzia, dzięki którym prowadzenie własnego biznesu w branży e-commerce staje się mniej skomplikowane i żmudne. Wiele pomocnych modułów proponuje na przykład platforma ErpBox – i dzięki temu potrafi stać się niezastąpioną „prawą ręką” każdego przedsiębiorcy, który rozkręca swoją działalność w Internecie. Również dlatego, że pomoże mu ogarnąć wyzwanie, jakim jest sprzedaż wielokanałowa.

Jak dobrze wykorzystać trafność Allegro?

Kilka kanałów sprzedaży – wielu internetowym sprzedawcom wydaje się receptą na sukces, bo to więcej szans na dotarcie do kolejnych klientów. Jednak porywając się na taką taktykę, trzeba mieć dobry plan działania i odpowiedniego pomocnika. Świetnie sprawdzi się w tej roli platforma sprzedażowa, ponieważ potrafi synchronizować dane ze wszystkich kanałów i zbierać je w jednej bazie. Zajmie się także wieloma odtwórczymi czynnościami, które koniecznie trzeba wykonać, żeby każdy kanał funkcjonował właściwie i sprawnie, ale są jednocześnie ogromnym pochłaniaczem czasu.

Jednym z kanałów, które potrafi doskonale poskromić i obsłużyć ErpBox, jest Allegro – największy polski portal sprzedażowy, na którym kupuje najwięcej polskich wirtualnych konsumentów. A ponieważ jest bardzo popularny, jednocześnie jest też bardzo dynamiczny: bardzo regularnie wprowadza różne zmiany w swoim regulaminie i w funkcjonowaniu. Wiele z tych zmian dotyczy kwestii, które są bardzo istotne dla wyników sprzedaży – na przykład funkcji, którą określa się jako trafność Allegro. To dzięki niej portal „ustala” czego szukają odbiorcy, a robi to na podstawie oceny ich gustu. W praktyce oznacza to, że lista ofert wyświetlonych w wyszukiwarce Allegro jest uzależniona właśnie od tej trafności – i to ma bezpośrednie konsekwencje dla sprzedawców, bo przecież każdy chciałby, żeby jego towary wyświetlały się jak najczęściej jako propozycje sprzedażowe.

Co można zrobić, żeby trafność Allegro nie była przeszkodą, ale odbiła się pozytywnie na wynikach sprzedaży? W tym celu warto przywiązać większą wagę do kwestii:

  • tytułów aukcji

  • czasu ich trwania

  • częstotliwości odwiedzin

  • liczby transakcji

  • zaproponowanych cen

  • zdjęć ilustrujących ofertę.

Oczywiście, dbanie o poprawienie trafności własnych ofert staje się znacznie łatwiejsze, gdy obsługuje się niewiele (albo nawet tylko to jedno) konto na Allegro. Tę sytuację można sobie skomplikować, otwierając kolejne konta, bo wówczas okaże się że Allegro generuje nowe wyzwania, którym musi sprostać taki sprzedawca. W tej sytuacji najprostszym i najtańszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie współpracy z platformą sprzedażową, taką jak ErpBox. Wirtualne narzędzia w zautomatyzowany sposób załatwią sporo formalności, pomogą skontrolować czynniki wpływające na trafność Allegro, a w konsekwencji pozwolą zaoszczędzić cenny czas – potrzebny na przykład do opracowania nowych strategii sprzedaży czy nowych produktów.

 

Kategoria: sprzedaż, biznes

 

You may also like...