Czym się różni SEO od SEM?
Nie ma chyba drugiego takie tematu, który do tego stopnia rozpalałby wyobraźnię dużych i małych przedsiębiorców. W większości przypadków, zwłaszcza a początku rozwoju biznesu wszyscy podchodzą do pozycjonowania z nutą bojaźni, a w najlepszym razie ze sporą rezerwą. Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie i dlaczego jest tak bardzo ważne dla zrównoważonego rozwoju firmy?
Pozycjonowanie Warszawa – co to takiego i jak je wprowadzić do firmy?
Na początek nieco teorii. Wejdźmy w świat zawiłości i różnic pomiędzy SEO i SEM. Czym jest SEO? Są to wszystkie działania służące zoptymalizowaniu witryny. Obejmują one działania związane z tym, co widzą osoby odwiedzające, ale również poprawianie kodu i meta danych, które z kolei są bardzo ważne dla robotów Google, od których zależy pozycja strony w wynikach wyszukiwania.
Czym zajmuje się SEO?
Do najbardziej podstawowych elementów SEO zalicza się: optymalizację opisów meta oraz contentu. Treści na stronie muszą być zawsze unikatowe, nawet jeśli sprzedajemy produkt od obcego producenta. Warto wówczas poświęcić czas na stworzenie własnych, rozbudowanych opisów, które zaciekawią odwiedzających oraz wpłyną pozytywnie na ocenę Google. Należy wystrzegać się zduplikowanych treści, nawet wewnątrz naszej własnej witryny.
Oprócz tego należy bezwzględnie sprawdzić linki wewnętrzne, często bardzo niedoceniane. Warto przetestować, czy wszystkie prowadzą do istniejących podstron i czy nie pojawia się błąd podczas ich ładowania. Dobrą zasadą jest również przestrzeganie, aby na danej podstronie znajdował się jeden lub maksymalnie dwa linki wewnętrzne. Pozwala to utrzymać znaczącą czytelność strony.
SEM – właściwe pozycjonowanie Warszawa
Pozostaje jeszcze zatem drugi termin, czyli SEM. Jest on znacznie szerszy niż wcześniej omówione SEO, które zresztą się w SEM zawiera. SEM to wszystkie działania, mające poprawić pozycję danej strony w wynikach wyszukiwania. Znajdzie się tu zatem wcześniej omówiona optymalizacja, ale również płatne kampanie promujące stronę w internecie, a także pozyskiwanie linków zewnętrznych. Mogą one pochodzić z zaplecz SEO, ale też z artykułów gościnnych i treści sponsorowanych, publikowanych w witrynach o wysokiej renomie. Ten drugi sposób gwarantuje działania na znacznie wyższym poziomie.
Warto zadbać o prowadzenie systematycznie i rzetelnie SEM – samodzielnie lub zlecenie tego specjalistom, bo przecież, jeśli nie widać nas w Internecie, to nikt nie dowie się o naszym biznesie. A tego zdecydowanie nie chcemy.
Najnowsze komentarze