Do czego przydają się dobre treści w promocji firmy online?

Działania z zakresu pozycjonowania i optymalizacji stron internetowych mogą przybierać zróżnicowane oblicza. Jednym z istotniejszych ich elementów niezmiennie jest jednak content marketing. Na czym on polega i jakie przybiera odmiany, które mogą się przydać w promowaniu i podnoszeniu pozycji witryny w wynikach wyszukiwania Google?

Czym jest i do czego można wykorzystać content marketing?

Inaczej bywa nazywany marketingiem treści i polega na regularnym przygotowywaniu materiałów, zarówno tekstowych, jak i graficznych, które mają zainteresować, przykuć uwagę odbiorcy lub potencjalnego klienta. Docelowo jego zadaniem jest zwiększanie świadomości marki w Internecie, poprawa wyników sprzedażowych, a także wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania Google.

Content można umieszczać w różnych miejscach. Może to być własna strona internetowa, blogi, ale także portale zewnętrzne.

Rodzaje treści do publikacji

Istnieje wiele rodzajów treści, które można publikować, a ich zróżnicowanie znacząco poprawia odbiór firmy. Do najczęściej stosowanych zalicza się: artykuły, notki, webinary, materiały video, podcasty, poradniki, raporty oraz infografiki.

Przede wszystkim dostarczają one czytelnikom konkretnej wiedzy, ale również budują profesjonalny i ekspercki wizerunek naszej firmy czy marki.

W ramach zarządzania treścią mogą się również znaleźć materiały publikowane w prasie online – w broszurach, gazetach internetowych oraz wszelkiego typu folderach, książkach itp.

Jaki powinien być content?

Nikt nie lubi być bombardowany treściami, które nie są dla niego odpowiednie, ani pod względem formy, ani treści. Dlatego też dobrej jakości content musi być w pełni nastawiony na potrzeby i oczekiwania odbiorców. Mówiąc najprościej, musi mówić ich językiem oraz przekazywać informacje ważne dla docelowej grupy klientów.

Zarządzanie treścią a marketing wirusowy

Publikowane treści bywają ściśle powiązane z różnymi, innymi dziedzinami marketingu. Tak jest również w przypadku marketingu wirusowego. Polega on na dostarczeniu materiałów (zdjęć, infografik, video itp.), które następnie są masowo rozpowszechniane przez innych, zewnętrznych użytkowników, na przykład za pośrednictwem social mediów.

Działania tego typu w bardzo szybki sposób pozwalają na znaczne zwiększenie świadomości i rozpoznawalności danej marki lub produktu. Wadą tego typu rozwiązania jest stosunkowo mała kontrola nad tym, w jaki sposób dana treść będzie się rozpowszechniać i do kogo trafi.

Życie w sieci pełne treści

W Internecie codziennie atakuje nas olbrzymia ilość treści. Dobrze prowadzony content marketing firmy powinien dostarczać materiały, które zainteresują i przykują uwagę potencjalnych klientów, zwiększając świadomość marki, ale też przynosząc nowych kupujących.

 

You may also like...