Jak zrobić perfekcyjny marketing na Instagramie?
Instagram do potężnie narzędzie, które może służyć do marketingu. Wbrew pozorom nie służy on jedynie promowaniu trywialnych treści i nie jest domeną jedynie blogerek modowych czy lifestylowych. Platforma ta ma ogromny zasięg i realnie pomaga nam w rozwoju firmy biznesu czy innego rodzaju działalności. Koniecznie przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź, jak skutecznie poprowadzić marketing na Instagramie!
Relacje z obserwującym – na co zwrócić szczególną uwagę?
Potraktuj Instagram jako środek do komunikacji i inspirację najwyższych lotów oraz źródło wiedzy dla twoich klientów. Złota zasada, która obowiązuje nie tylko na Instagramie, ale też we wszystkich social media jak brzmi: dawaj z siebie jak najwięcej! Powinieneś tworzyć bardzo wartościowe treści, które będą dla Twoich odbiorców pomocne. Dzięki temu, nie będą oni mieli odczucia, że stracili sporo czasu, na nić nie wnoszące treści. Kolejną kwestią są relacje z obserwatorami – to bardzo istotna sprawa, dlatego pokazuj swoje produkty i zachęcaj rabatami oraz promocjami. Odpowiadaj na komentarze i bądź aktywnym rozmówcą. Jeśli nie masz czasu na monitorowanie Instagrama osobiście, musisz kogoś zatrudnić, aby to za Ciebie zrobił. Nie bój się, że poniesiesz zbyt wysokie koszty – niekoniecznie zatrudniaj na cały etat, wystarczy Ci ktoś, kto zajmie się tym przez kilka godzin w tygodniu.
Pokaż kulisy swojej pracy
Jeżeli pokażesz proces tworzenia produktu, a także swoich pracowników i atmosferę, która panuje w Twojej firmie pozwalasz na uchylenie rąbka tajemnicy. Takie działanie zawsze wywołuje zaufanie wobec Ciebie i Twojej firmy oraz buduje pozytywny obraz działalności. Jeżeli prowadzisz działalność gastronomiczną zaprezentuj w jaki sposób powstają dania. Jesteś właścicielem kwiaciarni? Pokaż poszczególne etapy powstawania zjawiskowych wiązanek!
Zaangażuj do współpracy i zachęć klientów do interakcji
Jeżeli możesz sobie na to pozwolić, powinieneś podarować darmowy produkt lub rabat dla osoby, która wstawi najwięcej zdjęć zrobionych w Twoim sklepie zdjęć lub oznaczy Twój profil, a także produkt w poście. Dzięki temu zdecydowanie wzrośnie zainteresowanie Twoją działalnością! Poza tym powinieneś zaangażować swoich obserwatorów do żywej dyskusji. Zapytaj ich koniecznie, co sądzą na określony temat, pokaż, że ich zdanie jest ważne a firma z każdymi opiniami ( nie tylko tymi pozytywnymi, ale też negatywnymi ) się liczy. Odnieś się do negatywnych wypowiedzi w kulturalny sposób. Utwierdź klientów w przekonaniu, że potrafisz im doradzać, dzielić się swoją wiedzą, odpowiadać i pomagać w rozwiązywaniu problemów – pokazuj testy, recenzję i nowości produktowe. Marketing na Instagramie to nieodłączna część współczesności – im szybciej go zastosujesz, tym lepiej dla Twojej działalności!
Najnowsze komentarze