Wydruk katalogów dla firmy. Jaki rodzaj, format katalogu wybrać?

Jak zareklamować firmę? Jednym ze sposobów są katalogi firmowe, prezentujące jej ofertę. Jak stworzyć taki katalog? Jaki rodzaj wybrać? Na co zwrócić szczególną uwagę?

Do czego służą katalogi firmowe?

Katalog firmowy to popularna forma reklamy skierowana do potencjalnych klientów i kontrahentów firmy. Jego zadaniem jest zaprezentowanie oferty firmy, przedstawienie jej zalet i zachęcenie do skorzystania z jej usług bądź nawiązania współpracy. Katalogi takie mogą być rozprowadzane w różny sposób. Często rozdaje się je podczas imprez branżowych, takich jak konferencje i targi, a także w ramach akcji promocyjnych.

Jaki powinien być katalog dla firmy?

Gdzie można zamówić takie materiały reklamowe? Wydruk katalogów dla firm znajduje się w ofercie drukarni Tolek, żeby jednak dobrze spełniły one swoją rolę, trzeba wiedzieć, jakie cechy powinny posiadać takie materiały.

Dobry katalog powinien być przede wszystkim przejrzysty. Firma nie odniesie korzyści, jeżeli katalog będzie chaotyczny i potencjalny klient nie będzie w stanie dobrze zorientować się w ofercie. Katalog powinien też przykuwać uwagę i kierować ją zwłaszcza na te treści, które najbardziej chcemy wyeksponować. Z tych względów liczy się odpowiednia kompozycja, interlinia, a także krój i rozmiar zastosowanego pisma.

Naturalnie ważna jest nie tylko forma podania treści, ale i treść sama w sobie. Długie i zbite bloki tekstu mogą zniechęcić odbiorcę. Jakość jest więc ważniejsza niż ilość. Treść powinna być zwięzła, ale angażująca i budząca konkretne emocje. Lepiej jest też pokazywać przykłady niż opowiadać o ogólnikach. Przywołajmy dane dotyczące naszej firmy – liczbę klientów czy certyfikaty przez nią posiadane.

Każdy katalog powinien nie tylko wyróżniać się na tle konkurencji, ale również różnić się od swego poprzednika. Różnorodność jest ważna także w obrębie konkretnego katalogu, tak, aby prezentował pełny przekrój oferty firmy.

Jakie są rodzaje katalogów firmowych?

Katalog firmowy z oprawą szytą ma kartki łączone w sposób znany z zeszytów, czyli za pomocą zszywek na grzbiecie. Dobrze sprawdza się on w przypadku niewielkich broszur reklamowych mających od 4 do 56 stron. Katalogi z oprawą spiralowaną mają kartki połączone spiralą, które wygodnie się przewraca. Ich pojemność mieści się w przedziale 8-56 stron.

Kolejnym rodzajem jest katalog z oprawą klejoną PUR. Ma on trwałą oprawę książkową, która dobrze sprawdza się przy tworzeniu grubych katalogów od 48 do nawet 256 stron. Oprawa klejona zachowuje trwałość nawet przy wielokrotnym kartkowaniu katalogu. Zastosowany klej nie kruszy się, jest także odporny na działanie wysokich i niskich temperatur.

 

You may also like...