Do czego służy brief?
Teoretycznie najwięcej o konkretnym produkcie powinien wiedzieć jego wytwórca lub sprzedawca. Wiedza ta z kolei powinna służyć stworzeniu reklamy i sposobu promocji danego obiektu, który będzie mówił najwięcej o jego zaletach i tym, do czego może być przydatny konsumentom. Nie zawsze jednak przekazanie tych informacji i stworzenie spójnego przekazu marketingowego jest proste. Pomocą w usystematyzowaniu go i przekazaniu go dalej może się okazać brief. Co to takiego, do czego służy i jak napisać brief? O tym wszystkim opowiemy poniżej.
Czym jest brief?
Zacznijmy od samego początku, czyli czym tak naprawdę jest ten tajemniczo brzmiący brief. Zazwyczaj jest to dokument przybierający formę kwestionariusza, który powstaje na potrzeby kampanii reklamowych. Zawiera się w nim informacje dotyczące samego produktu lub usługi, ale również cele kampanii, jej odbiorców i ich oczekiwań. Z jego pomocą agencja reklamowa może lepiej wywiązać się ze swojego zadania, przygotowując plan działania, który będzie efektywny i ciekawy.
Jak napisać brief – co powinien zawierać?
Napisanie dobrego briefu wbrew pozorom wcale nie jest proste, zwłaszcza jeśli nie mamy wprawy w tego typu kondensowaniu wiedzy na temat produktu. W dokumencie musi się bowiem znaleźć cała wiedza i wszystko, co może stać się przydatne dla agencji przy tworzeniu reklamy. Stanowi on punkt wyjścia do dalszej pracy.
Czego może dotyczyć brief?
Najczęściej brief dotyczy kampanii reklamowych lub akcji promocyjnych różnego typu. Mogą być one związane z działaniami dużej firmy lub niewielkiego, lokalnego zakładu. Brief pomaga usystematyzować pracę w obu przypadkach – bez względu na to, czy potrzebujemy przygotować promocję ogólnopolską, z zasięgiem w telewizji i prasie, czy tylko zestaw ulotek reklamujących przedsiębiorstwo w małym mieście.
Jakie są rodzaje briefów?
Różne działania powodują, że mogą powstać różne rodzaje briefów. Pierwszym z nich jest brief kliencki lub agencyjny, tworzony na potrzeby akcji lub kampanii reklamowych. Innym rodzajem jest brief mediowy, wykorzystywany przez domy mediowe, przygotowywujące plan reklamowy w mediach. Trzecim rodzajem może być jeszcze brief przed przygotowaniem strony internetowej, znacząco ułatwiający pracę i przyspieszający uzyskanie jej efektów.
Brief to niezmiernie przydatne narzędzie, umożliwiające poprawienie współpracy na linii klient-agencja mediowa. Porządkuje on działania i sprawia, że promocja może być lepiej dopasowana do potrzeb klienta i jego produktu.
Najnowsze komentarze