Czy lokalne pozycjonowanie firmy jest skuteczne?

Wiele mówi się w ostatnim czasie o pozycjonowaniu stron. Jedni je demonizują, inni wychwalają pod niebiosa. Czym ono tak naprawdę jest i jakie może przybierać różne oblicza? Dziś poświęcimy nieco czasu na opowiedzenie, o co chodzi z SEO, SEM i ich pochodnymi.

Jak podnieść pozycję strony w Google?

Pierwszym działaniem, które powinniśmy wykonać, jest optymalizacja strony internetowej. Na czym ona polega? Przede wszystkim służy poprawieniu wszystkich wcześniejszych błędów i niedopatrzeń. Odbywa się ono zarówno w warstwie widocznej dla odwiedzających stronę, jak i w samym kodzie. Na tym właśnie polega SEO – na udoskonalaniu treści znajdujących się wewnątrz witryny.

Optymalizacji podlegają zatem kod, meta dane, content na stronie oraz linki wewnętrzne o których często się zapomina.

SEM z kolei jest narzędziem znacznie szerszym i oznacza wszystkie działania, mające na celu podniesienie pozycji strony w Google. Może się to odbywać na drodze narzędzi SEO, ale może również być związane z pozyskiwaniem linków zewnętrznych do naszej witryny z różnych źródeł – zapleczy SEO, portali tematycznych lub blogów.

Czym jest pozycjonowanie lokalne

Ze zjawiskiem pozycjonowania stron www wiąże się również pozycjonowanie lokalne. Co to takiego? Stanowi je zespół różnych działań, mających na celu podniesienie pozycji witryny na zestaw słów kluczowych, które dotyczą konkretnego terytorium. Może to być dzielnica, miasto lub region.

Czy warto się nim zainteresować? Zdecydowanie tak. Pozycjonowanie globalne często jest zdecydowanie trudniejsze i wiąże się z walką o pozycje ze znacznie większą grupą konkurentów. W przypadku lokalnych biznesów firm o podobnym profilu może być po prostu mniej.

Dodatkowo pozycjonując swoją firmę na rynek lokalny, możemy zyskać klientów w znacznie prostszy sposób. Jest to szczególnie przydatne dla przedsiębiorców, którzy w głównej mierze oferują usługi, a nie towary, które można łatwo transportować. Pozycjonowanie lokalne sprawdzi się fenomenalnie zatem w przypadku salonów fryzjerskich, mechaników czy firm hydraulicznych. Jednakże nie tylko. Również sprzedawcy, oferujący konkretne towary, mogą na nim skorzystać. W jaki sposób?

Nie wszyscy ludzie są nastawieni na zakupy wyłącznie online. Często przed ostateczną decyzją, chcą zapoznać się z danym towarem. Dobra promocja lokalna, pozwala stać się bardziej widocznym dla tej grupy osób, która widząc wizytówkę naszej strony i adres na mapie, łatwiej podejmie decyzję o odwiedzeniu naszego sklepu.

***

Dbanie o lokalny wizerunek firmy może przynieść wiele korzyści – pozwala stać się bardziej rozpoznawalnym, a także przynieść więcej potencjalnych klientów.

 

You may also like...